De eerste schooldag! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu De eerste schooldag! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu

De eerste schooldag!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

27 Mei 2014 | Spanje, Granada

Hola a todos!

Daar ben ik weer met een nieuw verslag. Dit is het verslag van MA 26-05-2014

Vanochtend om 07:15 gaat mijn wekker. Eerst maar eens douchen en aankleden. Na dat te hebben gedaan loop ik voorzichtig de keuken in. Om 08:00 heb ik namelijk met mijn gastouder afgesproken om te ontbijten. Ik krijg al gauw een Buenas dias! Alexander/Alejandro toegeworpen. Ze gebaart dat ik mag gaan zitten. Achter mij hangt een zak met broodjes erin. Het gesprek loopt zeer gebrekkig omdat ik nog het Spaans weer moet oppakken en zij geen Engels spreekt. Achjaaa des te uitdagender is het maar denk ik. De vrouw roostert de broodjes en legt ze voor me neer. Ik mag er jam op doen. Dan legt mijn gastouder nog een erg groot brood neer. Suikerbrood wel te verstaan. Bovendien krijg ik een lekker glas chocolademelk. Suikers genoeg om de dag mee te starten in ieder geval.
Dan is het tijd om weg te gaan op weg naar school. Aangezien ik gisteren de route naar school al een keer het ‘’proefgelopen’’ kan ik de school in een keer vinden. Ik sta netjes 8:50 voor de school. Keurig op tijd dacht ik zo. Om 09:00 begint mijn eerste les. Ik loop rustig naar de deur toe. Deze zit op slot.. Even wachten dan maar. Om 09:00 exact wil ik het net nog een keer proberen terwijl ik weet dat er in de tussentijd niemand de deur geopend heeft. Dan komt er plots een leraar aangelopen die de deur opent . Een erg vriendelijke man. Ik heb een gesprekje met hem en met nog een andere student die tevens wat gebrekkig Nederlands praat. Gelukkig! Een lotgenoot. Helaas worden we al snel in andere groepen ingedeeld. Wat ons overig verbaasde omdat we allebei nog veel moeite hebben met de taal.
Om 10:00 mag ik beginnen in mijn groepje. Er wordt gelijk een berg grammatica tegenaan geknald en de mensen die hier zitten spreken toch ook wel een woordje Spaans. We moeten ons een voor een voorstellen. Een meisje stelt zichzelf voor als Anne. Gelijk denk ik die naam klinkt wel heel Nederlands. En ja hoor! En lotgenoot uit Utrecht. Na een paar uurtjes vol in de grammatica te hebben gezeten zit de eerste schooldag er alweer op voor vandaag.
Inmiddels geven de temperatuurmeters alweer 26 graden aan en moet ik de berg weer opklimmen naar mijn gastgezin toe. De berg af is in 05 minuten gebeurt maar de berg op duurt ongeveer zo’n 20 minuten. Eenmaal boven ben ik uitgeput en tevens blij dat ik nog leef. Dit terwijl de leraren zeggen dat het ‘’koud’’ is deze week oftewel mucho frio! .Ik vind het toch maar verrekte warm op deze berg in het Albyzin.
Na wat huiswerk te hebben gedaan in de middag is het tijd om met de studenten tapas te gaan eten!. De school organiseert namelijk elke week excursies. En vandaag zijn de tapasbarren aan de beurt.
In eerste instantie dacht ik dat we naar een tapasbar zouden gaan en daar heel de avond zouden zitten. Echter was dit georganiseerd als een soort kroegentocht. De leraar liet zien dat er bars waren met kleine tapas en grote. Bij de eerste bar verbaasde me het dan ook niet dat we een lekker stokbroodje met een soort kaassalade kregen. Dit zijn de tapas die ik ‘’gewend’’ was van mijn eerdere ervaringen in Spanje en vooral in Barcelona.

In de tweede bar bestelde ik weer een colaatje. Na een tijdje wachten kwamen daar dan de tapas aan. In de tussentijd was ik even naar het toilet gegaan en ging er vanuit dat iemand uit de groep dit besteld had. Echter ook dit waren de tapas behorend bij het drankje!!! Het zag eruit als een compleet Macdonald menu waar je normaal al zo gauw € 7,50 voor zou betalen. Namelijk: een Hamburguesa (hamburger) en muchas patatas con ketchup. En dan natuurlijk het colaatje. En dat allemaal voor zo’n € 2,20.

Na nog een derde tapas bar te hebben bezocht sluiten we af en moet ik de weg terug zien te vinden. Alvaro, onze grammatica docent, vraagt of de weg terug kan vinden. Midden in een voor mij onbekende straat. Ik zeg op m’n beste spaans dat ik de andere zal volgen tot Plaza Nueva vanwaar ik de weg weer weet.

Ik kom stilletjes aan in mijn gezin. De man van het gezin genaamd Antonio loopt net naar zijn slaapkamer toe. Hij groet mij en zegt Buenas Noches. Ik antwoord: Gracias, Buenas noches en zo eindigt mijn eerste officiële schooldag.


  • 27 Mei 2014 - 12:45

    Mam En Pap:

    hoi Alexander,

    Wat leuk dat je zo je ervaring op schrijft, als ik het leest zie ik het al helemaal voor me. Alleen al voor het heerlijke weer ben ik al jaloers op je:)

    tot mails maar weer,

    liefs van ons xxx


  • 27 Mei 2014 - 20:33

    Gerda:

    Hoi Alexander,

    Wat een leuk geschreven stukje (je kunt volgens mij ook nog schrijver worden) maar ik dacht wel hoe gaat hij dat volhouden wat een leven van tapasbar naar tapasbar en dan ook nog altijd die zon ,gelukkig regent het hier heel de dag. ;-) Ik heb het idee dat je het wel leuk getroffen hebt en ben wel heel benieuwd naar de school ,is er wel airco? Ook wel en leuk excursieprogramma zo ik het kan bekijken op de foto.
    Alexander,
    Espero que tu próximo post con amor, Gerda


  • 27 Mei 2014 - 21:55

    Alexander :

    Hola!!!

    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    Haha het studeren hier is inderdaad heel naar..... onder de palmbomen met het lokale eten en een temperatuur van 26 graden;)

    Ik heb nog geen airco voorbij zien komen op de school. Nu is dit ook nog niet echt nodig geweest. De nachten en avonden zijn hier nog erg koud. Naar school heb ik vanochtend zelfs een trui aangedaan boven m'n korte broek dan wel;). Maar bij aankomst om 10:00 kan je snel die trui uittrekken, omdat vanaf dan de temperatuur zon beetje per minuut stijgt. Het excursieprogramma is inderdaad tot nu toe erg variërend en leuk te noemen!

    Goed bezig Gerda op de Spaanse tour!

    Dan kan ik natuurlijk ook niet uitblijven:

    Gracias por los reacciones y hasta Luegoooo

    Saludos,

    Alejandro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Weer een update!

09 Juni 2014

Weekend alweer voorbij!

06 Juni 2014

Tweede schoolweek

30 Mei 2014

Weer een reisverslag!

27 Mei 2014

Tweede dag op school+ tour
Alexander

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3720

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Reis naar Madrid en Granada

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: