Weer een update! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu Weer een update! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu

Weer een update!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

23 Juni 2014 | Spanje, Granada

Hola a todos!!!

09 Juni was de laatste update vanuit Granada en inmiddels is het alweer de 23e!. Wat is de tijd tot nu toe voorbij gevlogen en wat heb ik de afgelopen weken een hoop meegemaakt en gedaan! Zoveel dat ik niet zo weten hoe ik het hier zo moeten omschrijven:). Allereerst zal ik maar eens beginnen dat ik hier zwaar verbrand achter m'n pc zit. Yep inderdaad geen zonnebrand opgesmeerd. Ik had zelfs nog met m'n goede wil zonnebrand meegenomen (30+) maar vanwege de wind en frisheid vond ik het niet zo nodig. Maarjaaaaaaaaa daar heb ik nu toch wel echt enorme spijt van. Ik kan geen t-shirtje verdragen en zie eruit als een wandelende robotkreeft. Op naar de Apotheek kreeg ik allerlei zalfjes en zit nu dik ingesmeerd dit verslagje te typen. Achteraf bleek ook factor 30+ hier een lachtertje te zijn. Aan de Andalusiese kust is factor 50+ de beste om op te smeren kreeg ik van de beste mevrouw achter de balie te horen.

Dit is eventjes vervelend natuurlijk maar ik heb zoveeeeel mooie dingen gezien en meegemaakt. Ik heb bijvoorbeeld het geluk gehad om voor de tweede keer een echt Andalusies feest te aanschouwen. Ik heb dit een keer eerder in Sevilla gezien daar werd het in April gehouden. En hier dus in Juni. De foto's zullen zo snel mogelijk in het fotoalbum staan.

Wat meer... que mas....

Een wandeling door de bergen die een survival tocht bleek te zijn. Ja ik had me opgegeven voor een wandeling door de bergen. Schitterend!!! Niks op aan te merken. Wat ze ( de Escuela) niet van te voren hadden aangegeven hadden is dat het ongeveer een survivaltocht bleek te zijn. We moesten een paar keer kruipend op onze knietjes onze route vervolgen. Wel een erg leuke ervaring trouwens! De tocht duurde zo'n 5 uur. De temperatuur was rond de 36 graden. Dusjaaa waar renden we naar toe na afloop? Precies op zoek naar een ijs coups!!!

Que mas....

Het Nederlands voetbal natuurlijk niet vergeten. Door de vele berichtjes over het voetbal merk ik dat de zogehete oranjekoorts al vanaf de eerste wedstrijd erg hoog is. Ik geloofde er niet in en hoopte stiekem dat Spanje weer van zich kon laten horen. Maar tegen alle verwachtingen in stond ik wel even vreemd te kijken in dat Spaanse cafe met een overwinning van Nederland met 1-5. Tjaaaa spaans praten dan maar;).

Temperatuur

De temperaturen zijn nu standaard rond de 37-40 graden en stijgen nog steeds. Dit gaat op een gegeven moment wel z'n tol eisen. Daar waar je aan het begin van de reis nog elk vrij moment wilde lopen, wil ik nu elk vrij moment gestrekt op m'n bed liggen.

De klas is ondertussen veranderd maar weet niet of ik dit al vermeld heb ook vandaag zijn er weer 2 nieuwe studenten bijgekomen. Nu zitten we met z'n zessen in de klas.

Bedankje

Ondanks dat ik al lang niks meer op het weblog heb gezet, Merk ik echter dat er erg veel mensen mij op wat voor manier dan ook succes willen wensen en steunen: via whatsapp, facebook en de lieve berichtjes hier! Bedankt hiervoor dat waardeer ik zeker!!

Aangezien beelden meer zeggen dan 1000 woorden;) ga ik nu snel even wat Foto's uploaden van de afgelopen tijd!

Volgende berichtjes zal ik zeker wat eerder proberen te plaaten:)




  • 23 Juni 2014 - 20:30

    Ruud:

    Hoi wederom mooi verhaal jonge. zo verbrand is zeker geen pretje dat is waar nog veel plezier daar.
    groeten

  • 23 Juni 2014 - 20:57

    Pap En Mam:

    Hoi Alexander,

    Wij hebben veel contact via de app maar een berichtje is natuurlijk altijd leuk. ja ja de tijd vliegt en de laatste 2 weken zijn ingegaan! Dus niet meer zo lang wachten met de site bijhouden anders zit je alweer thuis in het koude Barendrecht ;) waar wij blij mogen zijn als het de 18 of 19 graden haalt, ja dat is ook zielig hoor ;) dus geniet dan toch nog maar van de heerlijke temperatuur maar kijk uit in die smorende zon! En deze ervaring........... neemt niemand je af!

    heel veel plezier nog.

    xxxxxx groetjes van ons allemaal

  • 25 Juni 2014 - 17:47

    Gertda:

    Hoi Alexander,

    Die vergissing maken we allemaal een keer in ons leven,nee joh ik verbrand niet: maar toch helaas.

    Ondanks het ongemak wat dat met zich meebrengt wens ik je nog een fijne tijd in Granada en geniet ervan met volle teugen (weer zo'n uitdrukking van een oud iemand) want de tijd vliegt.
    Gauw tot ziens

    XXX Gerda

  • 06 Juli 2014 - 15:58

    Willie:

    Hallo Alexander,

    Inmiddels ben je al aan het aftellen en komt Nederland weer in zicht . Ik vind dat je ontzettend leuke verslagen schrijft. Ze lezen makkelijk weg. Gelukkig voor mij doe je het nog niet in het Spaans. Maar dat zal je inmiddels wel een aardig mondje spreken.Ik wens je bij deze een hele goede terug reis.

    Hartelijke groeten,
    Willie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Weer een update!

09 Juni 2014

Weekend alweer voorbij!

06 Juni 2014

Tweede schoolweek

30 Mei 2014

Weer een reisverslag!

27 Mei 2014

Tweede dag op school+ tour
Alexander

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 3731

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Reis naar Madrid en Granada

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: