Tweede schoolweek - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu Tweede schoolweek - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu

Tweede schoolweek

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

06 Juni 2014 | Spanje, Granada

Hallo Allemaal!,
Alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Als het goed is staan er ondertussen alweer wat nieuwe foto’s op van mijn wandelingetje van gisteren. Ik was net ook van plan om te gaan wandelen maar aangezien de thermometers in de stad 37 graden en meer aangeven en ik na drie stappen al half dood ging hier in het Albayzin ben ik maar weer terug naar huis gelopen om dit verslagje te typen.
Zometeen heb ik nog een activiteit over gedichten maar dan zit de tweede schoolweek er al weer officieel op. Tot nu toe gaat het allemaal enorm snel en in een vogelvlucht. Ik heb de afgelopen week weer een hoop meegemaakt en gezien.
Zoveel zelfs dat ik sommige dingen nu even niet kan herinneren maar dat komt wel weer hoop ik haha het zal de zon wel zijn;). Dinsdag ben ik in ieder geval bij een auditieconcert van de zoon geweest op de muziekacedemie van Granada. We zaten in een soort bioscoopzaaltje en de zoon was als een van de laatste aan de beurt. Wat een instrument (Double bass)! Het instrument is net zo groot als een volwassen persoon en klinkt ongelofelijk! (soms ook niet, maar als je het kan klikt het goed!). De zoon zei achteraf dat dit zijn slechtste optreden ooit was. Maar ik vind het geweldig klinken!:).
Ook heb ik de afgelopen dagen hardgelopen met de zoon. De beruchte Alhambra berg is verschrikkelijk omhoog rennen. Je hebt echt het gevoel alsof je elk moment dood neer zal vallen. Maar net op het moment dat je dood neer wil gaan vallen ben je op de berg en kan de daling ingezet worden. Helaas is het genot van de daling binnen een paar minuten weer over en moet je soms letterlijk oppassen dat je jezelf niet voorbij loopt;)..
Op school is het niveau nog steeds hoog. De grammatica vliegt er met de dag doorheen maar dit maakt het ook wel heel uitdagend.
Woensdag zijn we tijdens de activiteit naar een film geweest (Malefica). Het verbaasd me dat het luisteren naar de taal steeds beter gaat zeker met de beelden erbij.
Gisteren was een excursie naar de Cathedraal gepland echter waren er maar twee studenten op komen dagen en ja dat was inclusief mij;). Die activiteit ging dan ook helaas niet door. Hij is naar volgende week verplaatst.
Ook heb ik hier een vrouw gezien die ECHT niet rijden kon. De auto’s in Spanje zijn vrijwel allemaal beschadigd maar deze vrouw heb ik twee keer zien inparkeren in een te klein vak. En wat denk je twee volle aanrijden in een minuut tegen een stilstaande auto.
Over auto’s gesproken toen we terug kwamen van de concertauditie zette de moeder de auto opeens langs de kant. Ik vroeg mij af waarom. De moeder en zoon zaten heel de tijd op het dashboard te kijken. Op een gegeven moment draait de zoon zich om en zegt: de motor is te warm zullen we gaan lopen vanaf hier? Hahaa yup laten we dat maar doen. En zo lieten we de moeder alleen achter in de auto en na tien minuutjes arriveerde ook zij bij het huis.
Ik ga me zo maar eens voorbereiden om naar de activiteit te gaan. IK denk dat ik er morgen of overmorgen nog even een verslagje opzet met de dingen die nu zo gauw even niet in me opkomen.

Hasta Luego!!!


Alexander

  • 06 Juni 2014 - 19:45

    Ruud Boers:

    Nou jonge dat is een mooi verslag petje af
    Zo te lezen heb je het er na je zin.
    Dit zijn gebeurtenissen die je leven lang bij blijven
    Ik wens je nog een leerzame maar vooral mooie tijd toe daar.
    Grote groet van huize Boers

  • 08 Juni 2014 - 09:58

    Gerda:

    Hoi Alexander,

    Ik lees alleen maar mooie en leuke dingen.
    Maar wel een druk programma.

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik ben ondertussen wel ontzettend nieuwsgierig geworden naar al dat moois.

    Tot ziens,

    liefs Gerda



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Weer een update!

09 Juni 2014

Weekend alweer voorbij!

06 Juni 2014

Tweede schoolweek

30 Mei 2014

Weer een reisverslag!

27 Mei 2014

Tweede dag op school+ tour
Alexander

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 3726

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Reis naar Madrid en Granada

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: