Weekend alweer voorbij! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu Weekend alweer voorbij! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu

Weekend alweer voorbij!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

09 Juni 2014 | Spanje, Granada

Hola a todos!!!

Het weekend zit er alweer op en wat ging het snel!!!

Vrijdag heb ik nog meegelopen met een excursie over het pad der gedichten. Ik heb daar een gedicht voorgelezen in de eigen taal en daarna moesten we dit gedicht gaan vertalen. Ik heb normaal niet zoveel met gedichten maar dit gedicht vond ik toch wel mooi (Toon Telegen)

Men moet altijd
enigszins verdrietig zijn,
anders is men verloren,

maar men moet
wel een beetje verloren zijn -
van het reddeloze soort -
anders zou
men alleen maar gelukkig zijn,

toch moet men ook gelukkig zijn,
zo
maar gelukkig kunnen zijn,
in alle staten van geluk,

anders zou
men maar verdrietig zijn,
enigszins verdrietig,
altijd.

In het Spaans klonk dit uiteraard veel mooier.

Zaterdag wilde ik dan gaan zwemmen hier in Granada. S'ochtend ontdek ik dat het berucht zwembad waar ik altijd kwam met school gesloten was. Echter hadden mensen die er al eens geweest waren op internet gezet dat het zwembad het gehele jaar open was en overkapt in de winter/laagseizoen. Ik besloot om erheen te gaan. Na drie keer om het gebouw te hebben heen gelopen besluit ik naar de receptie te gaan. De man is erg vriendelijk, sluit zijn hokje af en loopt mij mij de school uit de straat op. Het laat mij de weg naar het zwembad zien. Eenmaal aangekomen is het zwembad wel open (aire libre) maar zonder water. Tjaaa dat werd dus een beetje lastig. Op naar de toeristen informatie en weer 1,5 verder voor een ander overdekt zwembad. Ja hoor SIESTA. Dit had ik natuurlijk kunnen weten na een dikke 2 weken Spanje alweer maarjaaa het blijft apart.

Zaterdag wordt ik uitgenodigd door de familie om mee te komen eten. Ik zit in het restaurant met een tal val vrienden en er wordt volop Spaans gepraat!. Wat een beleving en wat een eten!

Dan is het maandag (ja ja we gaan er vandaag rap doorheen;) en kom ik aan op school. Er zijn weer nieuwe studenten aangetreden en de groepen worden herdeeld. Ik zit gelukkig nog bij een paar oud klasgenoten. Voor de rest verschillen de leeftijden nu van 14 tot en met eind 50. Toch ook wel een aparte beleving met zoveel verschillende soorten mensen van zoveel verschillende soorten leeftijden!

Tot ziens maar weer!!!

Saludos!


  • 09 Juni 2014 - 19:13

    Esmeralda:

    Hoiii!

    Leukleukleuk!!

    Echt super leuk dat je zo bent opgenomen in de familie daar.
    Ik hoop dat je nog met Antonio hebt kunnen zwemmen of misschien nog iets anders ;)
    Ik vind het erg leuk om iedere keer een stukje te lezen wat jij daar meemaak.

    I'll do it in English: ENJOYY!! :)

    Byebye xx
    Esmeralda



  • 09 Juni 2014 - 22:18

    Johan:

    Het blijft leuk je verhalen te lezen naast natuurlijk de leuke momenten op Facetime.
    Nooit geweten dat jij iets met gedichten had maar ja dat verbaasde jou ook?
    De familie is klaar voor vertrek en komen je dus even opzoeken in dat mooie Spanje.
    Het was maar kort maar sprak je ook net op Whats app net voor je maaltijd.
    Veel plezier weeren spreek je snel
    groet pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Weer een update!

09 Juni 2014

Weekend alweer voorbij!

06 Juni 2014

Tweede schoolweek

30 Mei 2014

Weer een reisverslag!

27 Mei 2014

Tweede dag op school+ tour
Alexander

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3729

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Reis naar Madrid en Granada

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: