Officieel in Spanje! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu Officieel in Spanje! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu

Officieel in Spanje!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

25 Mei 2014 | Spanje, Granada

Hola a todos!

Het is dan zover! Ik ben aangekomen in Granada. Dit was vanochtend nog even spannend. Dit aangezien het vliegtuig op de startbaan ineens zijn motoren begon te testen terwijl we nog stilstonden. Even dacht ik dat dit een nieuwe routine zou zijn ofzoiets maar na een lange tijd wachten was het hoge woord eruit: Dames en Heren er zijn wat rare geluiden gehoord aan de linkermotor we zullen terug taxiën. Tjaaa rare geluiden?!. Ik was wel blij dat er even een technische staf naar kwam kijken;).

Met uiteindelijk een uur vertraging kom ik dan drie uur later aan in Malaga. Tjaaa de deuren gaan open en daar sta je dan. Malaga airport, mega druk. Op zoek naar m'n koffer dan maar. Na wat zoeken wist ik het allemaal weer omdat Malaga aiport geen onbekende luchthaven voor mij is.

Op zoek naar de bus naar Granada. Niet te vinden. Ineens zie ik een bus staan: el centro. Ik stap in en vraag aan de buschauffeuse of ze naar het plein rijdt waar ik moest zijn. Eerst krijg ik een volmondig SI! te horen. Ik blij pak m'n koffer en stap in. Zegt ze opeens niente. of iets wat er op leek. Toen werd het even onduidelijk maar na wat weerwar in gebrekkig spaans/engels kwamen we erachter dat ik in de goede bus zat.

Bij de andere bussen en dus bus naar Granada zelf ging het allemaal veel soepeler en ze sloten allemaal nog eens allemaal op elkaar aan ook. In de touringcar was er zelfs wifi beschikbaar. Echter na een uurtje gingen m'n oogjes even dicht;)

Na wat zoeken in het Albayzin van Granada (ongeveer het steilste dorpje van heel Spanje geloof ik:)) kom ik aan bij het gastgezin.

De zoon doet open en lijkt tot nu toe zeer vriendelijk. Zojuist heb ik ook even met de gastouders gesproken. Deze spreken geen engels en ik nog maar gebrekkig Spaans. Maar als ik mijn gastouder mag geloven spreek ik in een week toch zeker wel een woordje Spaans en hoef ik het engels niet meer te gebruiken. Ik ben heel benieuwd.........

Het is nu 18:08 en heb net even mijn school gezocht. Ook dat was niet makkelijk in de kleine steegjes en wijkjes van Granada. Maar ook hier ben ik er gelukkig met mijn gebrekkige Spaans nog uitgekomen.

Ik zal de eerste impressiefoto's van vandaag ook gelijk even plaatsen. Als het goed is hebben jullie dan ook gelijk een beeld van de steilte van deze wijk.

Tot de volgende keer!

Ofwel,

Hasta Luego!


  • 25 Mei 2014 - 18:39

    Esmeralda:

    Hoooi Alexander,

    Wat klinkt dat geweldig! Gelukkig is de reis goed verlopen en sloot het goed op elkaar aan.
    En wat slim dat je al naar je school gezocht hebt.
    Nog heel veel plezier daar en vooral een hele leerzame tijd! maar.. volgens mij gaat dat wel goedkomen :)

    Groetjes, xx
    Esmeralda

  • 25 Mei 2014 - 19:31

    Gerda:

    Hoi Alexander,

    Ja, dat was wat he voor vertrek maar toch nog goed gekomen en een voorspoedige reis. De foto's zien er super leuk uit. als ik het zo zie denk ik oja zo was het leuk hoor. Ik vind je super stoer.

    Alexander ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Granada en veel plezier. ik kijk uit naar je volgende bericht. veel liefr Gerda


  • 25 Mei 2014 - 20:21

    Mam En Pap:

    Hoi lieve Alexander,

    Even een rare start met het vliegtuig maar nu ben je gelukkig goed geland en aangekomen op je nieuwe voorlopige woon adres. Wij geloven er in dat jij een fantastische tijd zult hebben in het zonnige zuiden. Je foto's zien er al gaaf uit. geniet er van en we kijken uit naar jou nieuwe berichtjes van jou prachtige studie reis. Je doet het toch maar weer even!

    veel liefs van ons allemaal xxxx

  • 25 Mei 2014 - 22:10

    Alexander :

    Hallo allemaal!!

    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    Jullie horen snel weer van me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Weer een update!

09 Juni 2014

Weekend alweer voorbij!

06 Juni 2014

Tweede schoolweek

30 Mei 2014

Weer een reisverslag!

27 Mei 2014

Tweede dag op school+ tour
Alexander

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 3732

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Reis naar Madrid en Granada

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: