Tweede dag op school+ tour - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu Tweede dag op school+ tour - Reisverslag uit Granada, Spanje van Alexander - WaarBenJij.nu

Tweede dag op school+ tour

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

27 Mei 2014 | Spanje, Granada

Hier vinden jullie het reisverslag van vandaag:

Ook vandaag start de dag met een heerlijk suikerrijk ontbijt!. Ik moet vooral even wennen aan de hoeveelheid eten van de Spanjaarden.
Na mijn ontbijt (ontbijtje wil ik het niet noemen;)). Ga ik weer op weg naar school. Vandaag een uurtje later aangezien ik gisteren een soort intakegesprek moest voeren. Aangekomen op de school groet iedereen mij met de woorden hola of buenas dias! Aangezien het steeds normaler gaat voelen om in het Spaans te spreken gooi ik er ook een paar holas en buenas dias doorheen. Eenmaal in de klas start de les direct met nieuwe grammatica. Ik verbaas mij nog steeds over de grote hoeveel grammatica en het gemakkelijk spreken van de andere studenten.
De grammatica les duurt van 10:00 tot 11:30. Daarna volgt er een half uur pauze. Echter heb ik dit half uurtje nog niet meegemaakt aangezien de eerste les steeds eindigt rond 11:50. Achjaaa des te meer spaans hoe beter denk ik maar. Dan is het tijd voor mijn heerlijke fruitreep uit Nederland. Althans dat dacht ik. Ik had de intentie dat het een soort van mueslireep zou zijn. Het was echter een geplette aardbei en een peer in een zakje geperst met nog een vloeibaar doorzichtig laagje eroverheen. Na dit te hebben gegeten raad ik iedereen af om dit ook te doen;).
Om 12:00 begint dan de ‘’spraak’’ les. De leraar geeft een thema aan en zijn we vervolgens 1.5 uur over aan het praten. Dit klinkt voor jullie misschien wat saai, maar ik ben ervan overtuigd dat dit zeker helpt om Spaans te leren aangezien je hierin letterlijk met handen en voeten bezig bent met de Spaanse taal.
Na schooltijd maak ik weer even mijn huiswerk en dan moet ik mij weer melden om half zes voor een of andere tour. Niemand weet precies waar naartoe. Althans wel waar naartoe maar wat we te zien kregen was een verassing.
En mediodia (midden in de middag) wordt ik geroepen voor het eten/ de lunch. Er staat een flinke pot rijst op tafel en erg veel bonen, salade en vlees. Het ziet eruit als een flinke avondmaaltijd maar het is gewoon de lunch. Waar wij Hollanders drie zielige boterhammetjes met kaas (queso) naar binnen werken hebben ze hier gewoon een zeer uitgebreide lunch!. Het was heerlijk!
Om half zes hebben we afgesproken bij la fuenta de plaza neuva. Oftewel bij de fontein van plaza Neuva. Ik ben er in deze dagen wel over uit dat je niet vantevoren aanwezig hoeft te zijn op la punto de encuentro. Geen 10 minuten, geen 05 minuten geen minuut. Nee hoor als je exact op tijd komt of het liefst 10 minuten later ben je hier in Spanje volgens mij stipt op tijd. Dat is dan ook wat iedereen doet.
Een klein clubje van de school komt maar opdagen voor de wandeling (10 van de 35). Tijdens de wandeling geeft de leraar aan dat iedereen die hier komt het Alhambra, de Flamengo en de tapas moet zien, ervaren en proeven. Maar Granada heeft zoveel meer! Zegt hij trots. En dat heb ik vanmiddag gezien. WAUW! Wat is Granada mooi! En wat weet die leraar mooie plekken aan te wijzen zonder andere toeristen te bekennen.
Ik heb wat foto’s toegevoegd in het album van de trip maar ik denk niet dat ze een goed beeld kunnen geven van hoe het daar daadwerkelijk is. Ik kan jullie verzekeren ik ervan genoten heb.
Tijdens de wandeling doe ik nog een bijzondere ontdekking wat een hoop verklaard wat betreft de moeilijke grammatica. Een meisje uit Oostenrijk vraagt aan mij hoelang ik hier al ben etc etc. Na mijn verhaal gedaan te hebben en duidelijk heb laten merken dat ik een beginner ben vraagt ze: Why aren’t you with us in the beginners Group? Ik kijk haar verbaasd aan: I don’t know?! I didn’t know there was a Group like that with beginners?! Dan geeft ze aan dat ik op een hoger niveau zit dan de beginners. Ze gaf aan dat ik de test die ik vantevoren heb moeten maken wellicht goed heb ingevuld en dat dat de reden moet zijn. Achjaaa we gaan het wel zien.
Morgen staat er nog een vergelijkbare trip op het programma en deze schijnt zelfs nog mooier te zijn. We zullen 20 minuten in de bus moeten zitten en wat losse euro’s meenemen voor de bus. Maar iets zegt mij dat ik dat er allemaal wel voor over ga hebben.
Ik ga hem weer afsluiten voor vandaag!

Buenas noches y hasta luego!

Saludos!
Alejandro

  • 27 Mei 2014 - 22:23

    Juan:

    Holla Alejandro


    Wat een belevenis moet het voor je zijn!
    Als we de eerste indrukken lezen en zien op de foto's begrijpen we wel waarom dat het jouw zo trekt.
    Nu nog even leren juist niet overal op tijd te zijn en je wordt al een beetje Spanjaard.
    Natuurlijk is de taal nu nog even lastig maar ook jij zult zien hoe snel dat jij dat oppakt, en anders denk je nog maar eens terug aan die mensen die je zag bij "ik vertrek" die ook zooooo goed Engels spraken toen de motorkap van de auto open moest bij pech onderweg :).
    Als je nog een keer een fotomomentje maakt zijn wij ook wel heel benieuwd naar je nieuwe huis en kamer :).
    Heb je ook al aan de Donuts gezeten?, suikerbrood is overigens net zo lekker hoor.
    Gelato Car Duerme,mal tiempo en Holanda!
    que te diviertas mañana.
    papa Juan

  • 27 Mei 2014 - 22:24

    Gerda:

    Hoi Alexander,

    Wat maak jij leuke dingen mee.

    En wat een mooie foto's dat is volgens mij het echte Granada,nu kan jij in ieder geval onze gids zijn.

    Ik kijk alweer uit naar je volgende boodschap.



    Buenas noches adios
    Liefs Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Weer een update!

09 Juni 2014

Weekend alweer voorbij!

06 Juni 2014

Tweede schoolweek

30 Mei 2014

Weer een reisverslag!

27 Mei 2014

Tweede dag op school+ tour
Alexander

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3721

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Reis naar Madrid en Granada

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: